söndag 9 februari 2014

Tvillingsystrar {det måste vara ödet }

I dag sag jag en dokumentär film som heter Tvillingsystrar Den är en helt osannolik historia mellan två kinesiska tvilling flickor Mia och Alexandra. 
De två på pricken lika bebisar hittas övergivna, i en wellpappkartong. 

Flickorna var på väg att  adoptera till två olika förväntansfulla föräldrar par på ett barnhem i Kina . Där möts de både familjer med deras små döttrar första gången, och var alla shockad av hur lika deras döttrar är !!!. Ett DNA-test bekräftar deras misstankar, men flickorna har redan skilts åt. 


Alexandra  växer upp i en liten by i Norge med hennes egen ny familj och  Mia 
industristade Sacramento, USA med hennes egen ny familj också. 
Familjar hållar kontakt med varandra genom åren och efter åtta år är det äntligen dags för deras så ötrolig,och underband träffas.

Det här var fantastiskt att se , jag blev rörd när jag såg det (rörd till tårar) . Jag hoppas av hela mitt hjärta att dessa två fina systrar en dag aldrig mer ska få bli åtskilda utan alltid få vara tillsammans :). 




1 kommentar:

  1. Kul att du tittade på filmtipset som jag gav! Jag hoppas att systrarna kommer att hålla kontakten resten av livet.

    SvaraRadera