söndag 23 februari 2014

Starta den första Kapitlet i romanen (En man som heter Ove )

I Onsdags förra veckan började Stina läsa första kapitlet i romanen ( En man som heter Ove ) för oss . En del av eleverna hade lånat boken, medan jag var med de andra som satt och lyssnade utan boken . 
Detta först avsnitt var ganska lätt för oss att förstå , samtidigt det fanns många nya svenska ord i romanen .

   Sedan jobbade vi med lässtrategen två eller tre , ställa frågor och reda ut oklarheter . Det var intressant och mystisk för mig att det vara olicka ord att ''se''  och ''se på någon eller något''  i texten. Men Stina förklarade dessa ord som vi identiferade tillsammans { blänga, iaktta, titta, betrakta, och bevittna }.

I slutat sag stina till oss att försätta läsa romanen hemma till sidan 43 till fredag 14\2 . Men då kunde jag inte komma till skolan för en hel vecka :( , tyvärr blev jag sjuck .
 Jag har missat många portioner och nya sätt att lära skriva berättelse av boken, prova dramatisera dessa , skriva dialog och uttala dessa in före uppspel med hjälp av Stina och samarbetar med klasskamraterna . 

Jag hoppas att jag återfå dessa dagerna som jag har missat och försöka jobba mer och vara närvarande i alla lektioner .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar