söndag 28 september 2014

Zlatans barndom

I torsdags hade vi en diskussion om Zlatan, men det var utan Stina i den här gången. Vi fortsatte med kapitalet två och det handlade mest om Zlatans barndom.

Vi gick igenom om Zlatans barndom och vilka personer som fanns i hans liv, hans familj . Vi pratade också om vad han tyckte när han var ett barn, hur han växte upp och hur typ av student han var på skolan. Zlatan fick inte vård när han var lite, Ingen ge han sin intresse för att fråga honom hur mår han eller undrade om han hade några problem. Ingen tröstade honom när han föll från ett tak på en dag i dagis! Ingen i hans familj såg " Stackars Zlatan" utan han fick en örfil och förmaning!!! Det var hemskt och synt tyckte jag.

Vi visste att Zlatan hade ett ganska svårt liv och sin familj brukade bråka mer än en vanlig familj gör!. Jag berättade om hur Zlatans liv var lite lika som mitt liv. Jag har flyttat så mycket med min familj när jag var ett barn till många stader, och jag borde bytta min skol och mina vänner  som han varje gång vi flyttar. Men vi aldrig har bråkat så mycket i min familj som hans familjemedlemmar har gjort ! 

Framför alla utmaningar i Zlatans liv med spridda familjemedlemmar kunde han vara stark och förlita på sig själv. Vi kommer att veta mer om honom.
 

1 kommentar:

  1. Jag tänkte om vad du berättade om din liv och hur du hade flytta ofta. Det är inte lätt för barn när de måste byta deras adress ofta. Men är det bra att din familj kommer överens med varandra.

    SvaraRadera