måndag 24 mars 2014

Medicinanvändning

I fredags diskuterade oss som vanligt Ove. Vi pratade om romanena fortsättning till kapital 26 , och det var också en jätte spännande diskussion med massor, av känsla (emotionell) tyckte jag . 

Den här gången under diskussionen ville jag prata om medicin och hur skillnaden den används är mellan Sverige och andra länder exempelvis arab länder. Eftersom det var en ganska stor skillnad vad läkaren gör när man blir sjuk och går till en läkare och frågar efter en medicin som hjälper blir bättre !. I andra länder får man direkt men här i Sverige är inte så!! .

Jag har en lillasyster som är inte normal som jag och mina andra syskon. Hon var det yngsta barn som föddes i vår familj och efter en lång tid (åtta år sen) efter den sista barnet. När hon föddes var hon jätteliten och svag , läkaren såg också att hon behöver stanna längre tid i förlossningsrummet .


Till slut kunde vi ta med henne hem för att vara med mamma och hela familjen. Vi tar bra hand om henne, men med tiden visste vi att hon är långsam (försenad) med allt (prata, repetera ord, krypa eller promenera också som en vanlig barn gör ) .




2 kommentarer:

  1. Jag kände inte till något om din syster. Det var fint att du delade din berättelse med oss. Jag har rättat din text. Den finns i responsmappen på min blogg. Tanka ned texten för att se min rättning. Gå igenom din blogginlägg och rätta grammatiken.

    SvaraRadera
  2. Ok tack så mycket Stina , det ska jag göra :) !

    SvaraRadera